Witam serdecznie!

Na dzisiejszej lekcji omówimy sobie to co wiąże się z prawem do intymności. Postawa asertywna i wasze prawo do.....

                                                         Asertywność dzieci | Poradnia IEN

Przeczytaj wiersz:

                                               O prawach dziecka.

Nikt mnie siłą nie ma prawa zmuszać do niczego,
A szczególnie do zrobienia czegoś niedobrego.
Mogę uczyć się wszystkiego, co mnie zaciekawi,
I mam prawo sam wybierać, w co się będę bawić.
Nikt nie może mnie poniżać, krzywdzić, bić, wyzywać, 
I każdego mogę zawsze na ratunek wzywać.
Jeśli mama albo tata już nie mieszka z nami,
Nikt nie może mi zabronić spotkać ich czasami.
Nikt nie może moich listów czytać bez pytania,
Mam też prawo do tajemnic i własnego zdania.
Mogę żądać, żeby każdy uznał moje prawa,
A gdy różnię się od innych, to jest moja spraw.

                                                                                M. Brykczyński

Każdy człowiek ma swoje prawa. Zostały one zapisane w Powszechnej Deklaracji Praw Człowieka. 
Prawa dziecka znajdują się w Konwencji o Prawach Dziecka. W Polsce obowiązuje od 1991 roku.
KTO NIE PRZESTRZEGA TYCH PRAW, DOPUSZCZA SIĘ PRZESTĘPSTWA.


                                      Asertywność - czym jest i jak ją w sobie wypracować?

Człowiek w sytuacjach trudnych przejawia trzy postawy:

                                             Liberum Cerebrum: Asertywność - złoty środek między uległością i ...

W jaki sposób TY reagujesz gdy ktoś wchodzi w twoją intymną sferę? Godzisz się na nie czy jakoś reagujesz?

Najlepsza jest postawa asertywna.

                         Przeczytaj poniżej a dowiesz się dlaczego?

                                        Test z komentarzem Postawa życiowa. - ppt pobierz

Są sytuacje groźniejsze niż szperanie w cudzych rzeczach, szturchanie czy też czytanie cudzej korespondencji.
Pamiętaj, szczególną ostrożność należy zachować przy:
- KONTAKTACH Z NIEZNAJOMYMI,
- PÓŹNYCH POWROTACH DO DOMU,
- WPUSZCZANIU OBCYCH OSÓB DO MIESZKANIA,
- PODAWANIU NIEZNAJOMYM WŁASNEGO ADRESU LUB INNYCH DANYCH.

                                          Naucz się asertywności. Rodzaje zachowań asertywnych i przykłady ...

Dzisiaj zadanie dla ciebie to:

Przeczytaj wszystko dokładnie i zapamiętaj! 

Bądź asertywny. Nie bądź uległy, a tym bardziej agresywny!

Pozdrawiam.
                                                      Asertywność wewnętrzna – krok drugi | Kochaj i rób co chcesz

Komentarze

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Kl. IV SP